معرفی انواع بالش
نوشته شده توسط : veronikahome
خرید بالشانواع بالش

در این مقاله به معرفی انواع بالش یکی از مهم‌ترین کالای خواب می پردازیم.

با توجه به اینکه تقریبا یک سوم عمر انسان در خواب سپری می شود، داشتن بالش مناسب برای قرارگیری درست سر و شانه هنگام خواب ضروری به نظر می رسد. بالش یکی از مهم ترین کالای خواب به شمار می رود و انتخاب درست آن از درد گردن و شانه و فشار به مهره ها جلوگیری می کند.

از محصولات لوندرهوم دیدن کنید:

کالای خواب

انواع روتختی

سرویس کاور

انواع حوله

 

مواد تشکیل دهنده انواع بالش

ـ بالش طبی: دو نوع فوم دار و بادی در بازار موجود است. بالش های بادی بالش مسافرتی حساب می شوند. نوع فوم دار آن که توسط اکثر پزشکان تایید می شود به نحوی است که ناحیه زیر گردن ثابت بوده و بقیه نواحی که سر روی آن قرار می گیرد، پایین می رود.

از مزایای انواع بالش های طبی ممانعت از ایجاد پف چشم است؛ زیرا در این وضعیت سر بالاتر از بدن قرار می گیرد و مایعات اطراف چشم ها جمع نمی شوند و پف چشم ها را بهبود می دهد.

ـ بالش پر: از پرهای سینه و گردن پرندگانی مثل قو، اردک و غاز پر می شوند به این علت که این پرها نرم و سبک و عایق سرما و گرما هستند.

ـ بالش پنبه ای: این بالش ها از پنبه بسیار سبک و نرم پر شده اند و ضدآلرژی هستند.

بالش طبی

ـ بالش الیاف: این نوع بالش از جنس پلی استر یا الیاف هستند و خطر آلرژی را کاهش می دهند. اما عمر طولانی ندارند و بعد از خوابیدن پف بالش نمی توان دوباره آن را به شکل اول بازگرداند.

همچنین این بالش ها قابلیت تنفس پوستی ندارند و برای افراد با تعرق بالا مناسب نیستند.

بالش پشمی: از پشم فراوری شده درست شده و به علت جذب بالای رطوبت برای افرادی که تعرق شبانه زیادی دارند بسیار کاربرد دارد. در بالش پشمی برخلاف دیگر بالشها تنفس پوستی امکان پذیر است.

بالش لاتکس: این بالش ها از صمغ درخت لاتکس تهیه شده اند و چون شکل سر و گردن را حفظ می کنند و درد را کاهش می دهند کاملا طبی هستند.

بالش فوم: به دلیل اینکه سریعا شکل سر و گردن را به خود می گیرند بالش طبی محسوب می شوند. این بالشها باعث کاهش مشکلات عضلانی و ستون فقرات و دیسک در بلندمدت می شوند همچنین ضدحساسیت و ضد آلرژی هم بعلت عدم جذب گرد و غبار هستند.

بالش میکروژل: بالش هایی هستند که از ابریشم نرم و ضد حساسیت درست شده اند که بسیار نرم و منعطف هستند و به مرور زمان شکل خود را از دست نمی دهند در ضمن گران قیمت هم هستند.

بالش بارداری: در دسته بالش های طبی است که با طراحی خاصی که دارد مناسب انحناهای بدن و تغییر شکل آن در دوران بارداری است و موجبات آسایش مادر باردار را در هنگام خواب فراهم می کند.

بالش مموری فوم: از جدیدترین انواع بالش های بازار هستند که به سبب کم کردن فشار روی گردن و راحتی طرفداران زیادی دارند.

این بالش ها در هنگام خواب شکل سر و گردن را به خود می گیرند و از افتادن سر موقع خواب جلوگیری می کنند و در طولانی مدت مشکلات گردن و ستون فقرات و دیسک را اصلاح می کنند.

شستشوی آنها راحت است و در برابر گرد و خاک بسیار مقاوم تر از سایر بالش ها هستند.

بالش هوشمند: این بالش از فوم هوشمند ساخته شده که هنگام خواب شکل سر و گردن را به خود می گیرد. این بالش شکل بالش های قدیمی را دارد ولی به دلیل داشتن فوم هوشمند موجب پر شدن گودی گردن در حالت خوابیده به پشت می شود.

در هنگام خواب به پهلو هم با پرکردن فاصله شانه و چانه زاویه مناسبی بین آنها ایجاد می کند.

***قیمت انواع بالش براساس اندازه و وزن آنها مشخص می شود.

بالش

چه نکاتی را باید هنگام خرید انواع بالش در نظر گرفت؟

ـ ارتفاع و اندازه: ارتفاع بالش باید به اندازه ای باشد که سر در امتداد شانه قرار بگیرد در غیر اینصورت گردن درد و فشار به ستون مهره ها در آینده مشکلات جدی تری برای فرد ایجاد می کند.

ـ جنس: کیفیت جنس پارچه بالش و مواد پرکننده و روبالشی در ماندگاری و طول عمر بالش تاثیرگذار است.

ـ قیمت: برای خرید بالش مقدار بودجه خود را در نظر گرفته و با دقت انتخاب و خرید کنید.

رنگ: هنگام خرید توجه کنید که رنگ آن با رنگ سرویس خواب، روتختی و پرده  سازگاری داشته باشد.

ـ کاربرد: بالش های موجود در بازار کاربردهای مختلفی دارند مثلا بالش های مسافرتی، بارداری، گردنی و…

ـ برند: برای خرید ترجیحا برندهای شناخته شده و معروف مانند ورونیکا و لوندر را انتخاب کنید؛ زیرا افراد بیشتری این محصولات را مصرف کرده و تجربه خود را در مورد این محصولات کسب کرده‌اند، بنابراین خرید انواع بالش از آنها ریسک کمتری دارد.

روش های صحیح نگهداری از انواع بالش

ـ پس از خرید بالش برای آن روبالشی تهیه کنید؛ زیرا شستشوی روبالشی آسان تر بوده و طول عمر بالش افزایش پیدا می کند.

ـ هر چند وقت یکبار روبالشی آن را خارج کرده و بالش را در معرض آفتاب قرار دهید تا باکتری ها و قارچ های احتمالی از بین بروند.

ـ اگر بعد از خرید بالش قرار نیست تا مدتی از آن استفاده کنید آن را روی رختخواب های دیگر قرار دهید تا پف آن نخوابد.

بالش نرم یا سفت، کدام بهتر است؟

این موضوع در هنگام خرید انواع بالش بستگی به شکل خوابیدن و مشکلات جسمانی فرد دارد.

ـ افرادی که عادت به خوابیدن روی کمر یا طاق باز دارند از بالش های سفت یا متوسط استفاده کنند.

ـ اگر فرد عادت به پهلو خوابیدن دارد از بالش های نازکتر و در صورت امکان از نوع مموری فوم استفاده کند تا فشار کمتری روی گردن و ستون فقرات وارد شود.

ـ اگر عادت به خوابیدن روی شکم در فرد وجود دارد و صورتش را روی بالش می گذارد، بالش نرم گزینه بهتری است تا فشار کمتری به گردن وارد شود.

ـ اگر فرد دچار سوزش معده یا رفلاکس معده است، بهتر است از بالش طبی استفاده کند که طراحی مثلثی دارد و کمی شیب دار است. در این وضعیت مری بالاتر از شکم قرار می گیرد و از رفلاکس و برگشت اسیدمعده به گلو جلوگیری می کند.

ـ در صورتی که فرد باردار است استفاده از بالش های U شکل مخصوص زنان باردار توصیه می شود که این بالش ها در هنگام خواب از شکم، پهلو، سر و ران ها محافظت می کنند.

خرید انواع بالش از فروشگاه ورونیکا

کالای خواب ورونیکا با هدف ارائه بهترین خدمات، انواع بالش، کاور روتختی، لحاف، ملحفه را در جنس، رنگ و طرح های متنوع به شما عرضه می‌کند.





:: برچسب‌ها: کالای خواب،انواع کالای خواب،خرید تشک،انواع تشک،انواع بالش،خرید بالش،انواع روتختی،خرید روتختی،قیمت روتختی ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: